במשך למעלה מ 2,000 קלומטר של נסיעה היינו ללא קליטה (חרום בלבד). היה שקט בכל המובנים.
היום יום חמישי בבוקר, נחשון טס חזרה למלבורן, אני לבדי בפרת (הרבה זמן להיות לבד בתקופה הקרובה לא יהיה), יעל והילדים המריאו להונג קונג וינחתו כאן מחר בבוקר.
הנה כמה דברירים שרשמתי במהלך "הנסיעה המנהלתית" שלנו לשטחי הכינוס, שהחלה בשבת, 3/8/2013 יומולדת 47 של הח"מ:
יום שני 5/8 שעה 18:30 שעון אוסטרליה המערבית.
אנחנו אחרי כ-2400 ק"מ שגמענו בשלושה ימי נסיעה החל מיום שבת בבוקר ועוד כ-1000 ק"מ לפנינו ביומיים הקרובים. רק כדי להבין אנו אמורים לנסוע מרחק כמו ממוסקבה ללונדון.
יום לפני היציאה חגגנו יומולדת לח"מ (47) במסעדה איטלקית.
בשבת בבוקר יצאנו, הנה מד הק"מ של קרל מרגע היציאה, מעניין מה יהיה רשום בו בעוד 4 חדשים.
וזו כאמור תמונת הגי פי אס מהיציאה:
כזכור מדובר בנהיגה רבת שעות ונחשון ואני מתחלפים מדי פעם. כל עוד מדובר בנסיעה על כביש ראשי הנהיגה לא מהווה בעיה.
קשה להסביר את המרחבים העצומים, שרובם לא מיושבים, כבשים בצידי הדרכים, הכל ירוק, גשם יורד לפרקים. בלילה הראשון הגענו בגשם ובחושך ולכן ישנו בחדרון המכונה קבין כי לא היה לנו כח לסדר את הקרוון.
היום נסענו 800 ק"מ שזה אומר להתחיל לנסוע בשבע בבוקר ולנסוע עד חמש בערב כמעט ללא הפסקה. ארוחות , ופיקניק קטן בדרך:
הגענו לפרק קרוונים במקום שקוראים לו סדונה שם עשינו הקמה ראשונית של הקרוון והעברתו למצב חנייה מושלמת.
למעשה זה היום הראשון שאנו מתפעלים את הקרוון. מדובר במכונה מורכב ביותר שיש לה מערכות רבות. לקרוון שלושה מקורות אנרגיה: שני בלוני גז שיכולים לחמם מים, להפעיל את המקרר ומספקים גז לבישול ולתנור האפייה. שתי סוללות שמספקות מתח לתאורה, מתח למקרר, למשאבת המים ולכל יתר המערכות החשמליות, מתח 220 וולט שמסופק באתרי הקרוונים שמפעיל את כל המערכות במקביל למקורות האלטרנטיביים, לרבות מערכת חימום המים מזגן, מיקרוגל וכדומה ..
כמו כן בקרוון שתי מיטות זוגיות שנפתחות החוצה, מערכת טלוויזיה ודי וי די, מקלחת ושירותים, אוהל וגג נפתח, אנטנה , ביוב שיוצא למקום מיוחד, ארונות איכסון, כיור וכמובן גלגלים ויצול, רשתות נגד יתושים ועוד ועוד.
צריך לצבור ניסיון כדי לתפעל את כל המערכות ביעילות נראה לי שבשבועות הראשונים ייקח לנו זמן רב ללמוד את כל המערכות ולדעת לתפעל אותם כמו שצריך. אין ספק שיש כאן הרבה מקום להפעיל את רעי ושי ולתת להם אחריות על תפעול המערכות השונות בקרוון ולתת להם תחושה שהיא על באמת ולא מהפה החוצה, שהם חלק מצוות שמתפעל את הרכב שמהווה עבורנו בית לארבעת החודשים הבאים.
מרחבים עצומים, מישוריים רואים רחב מאופק עד אופק, דרכים ישרות של עשרות ק"מ, שמיים כחולים ללא ענן, לעיתים האוקיאנוס מציץ מדרום לנו. הנוף חד גוני של עצי אקליפטוס וצמחייה נמוכה, ועשב ירוק. אין הר או גבעה באופק, מה שהופך את השמיים לדבר ענק ולא מוכר שמטריף את החושים.
ברכב עצמו נחשון ואני מתווכחים על כל מה שאפשר, משלימים פערים של כמה שנים בהם התראינו לתקופות קצרות מידי שומעים הרבה מוסיקה, שותקים, ונהנים מהטבע והנוף. מדי פעם חולפים אחרי גוויה של קנגרו דרוס, תוכים צבעוניים מתעופפים פה ושם, וציפור האמו שהיא ציפור ענקית שהולכת על שניים.
בקרוב נפגש עם יעל רעי ושי, בקרוב נגיע רחוק….
הנה כמה תמונות מהימים הללו:
נחשון, לפני שהקראתי לו את הסיפור האהוב עליו: "מעשה בחמישה בלונים"
כביש הסרגל – 146 ק"מ – בתמונה קלומטרים ספורים בלבד…
נחשון מחפש ליוויתנים מזדווגים באוקיאנובס הדרומי או את אנטרטיקה שנמצאת כמה אלפי קלומטר מדרום לים הזה, ועוד פיקניק על אם הדרך, תרתי משמע !!
שלטים המזהירים מקנגרו וגמלים שקופצים לכביש:
כשמשאית עם מטען חורג פוגשת road train ואתה מאחוריה…
יום שלישי 6/8 – אחרי 2000 קלומטר ללא קליטה של טלפונים ואינטרנט הגענו למרחק של 300 קלומטר מפרת' והתמקמנו לנו בפרק קרוונים חביב. אחרי ארוחת ערב בפאב המקומי (מדובר בכפר שבו 300 אנשים…) יצאנו לשטח מחוץ לכפר, חושך מצריים והבטנו על הכוכבים. מלא כוכבים אבל מלא, מראה מטריף חושים, השמיים שונים לחלוטין, ענקיים וכוכבים אחרים לגמרי – אנחנו בחצי הדרומי של הכדור. קבוצת העקרב אותו אתם רואים בחלק הדרומי של השמיים בישראל נמצאת באמצע השמיים בתנוחה מוזרה. הצפון מזוהה על ידי קבוצת הכוכבים שנקראת צלב הדרום. במקרה ישנו באותו יום בכפר שנקרא southern cross. שולמי הגיב מיידית…
יום רביעי 7/8 – בבוקר יצאנו לפרת' והגענו בשעה 12:30 הנה הצילום של הגי' פי אס בעת ההגעה לפארק הקרוונים בפאתי העיר. זוכרים איך הוא נראה לפני 5 ימים…
היום גם יעל והילדים ממריאים לכאן, כמה שיחות עם הילדים מספרות על ההתרגשות שאוחזת בהם. כמה סידורים וקניות ואנו מתארגנים בפארק קרוונים יוקרתי במטרה להקל על הנחיתה עבור החברה. נחשון ואני מתקינים את האוהל החיצוני של הקרוון דבר שמייצר לנו עוד חדר מחוץ לקרוון. יורד כאן גשם וזה בהחלט יעזור לנו להעביר את הזמן.
כך נראה האוהל שמחובר לקרוון שלנו בזמן גשם בלתי פוסק:
אני עכשיו הולך להתקלח, יש מסיבת סיום עם נחשון בטאפס בר מקומי. הלילה הוא טס חזרה למלבורן.
זה הזמן להודות לו. אנחנו אסירי תודה לו ולמשפחתו על כל שעשו עבורנו. אנו אסירי תודה במובן הפשוט של המילה. הוא חשב על הכל מתוך חברות ורצון שתצלח דרכנו ושהנחיתה תעבור בשלום. אין לי ספק שנוכחותו תהיה עמי לכל אורך הטיול. העזרה והחשיבה שלו ללא ספק תשפיע על איכות הטיול שלנו.
מחרתיים תתבצע חבירה, אני מקווה שיעל עוד לא סלחה ואולי אפשר גם יהיה להתנקם…
7 תגובות
לו הייתי קארל……
וואלה אשל, עכשיו אני מתחיל לקנא.
תהנה מדקות הלבד האחרונות ותהנו ביחד.
תמשיך לעדכן, או שלא נלך לעודד את הפועל.
יאללה ביי
אשל יקירי
כבר פעם שנייה שנמחקת לי התגובה ואני נאלץ לשחזר אותה בפאניקה שמא היא לא זהה למקור ושתיהן לבסוף תתפרסמנה.
נדמה לי שזה מה שכתבתי:
חמוד, שמח לראות שכל המערכות עובדות (הכוונה היא לקראוון ולרכב ולא למערכות שלך).
יש סוגיה דחופה שאתה נדרש להכריע בה והיא סוגיית האופציה הנכונה לאיות:
1. קרוון
2. קראוון
3. קארוון
4. קרוואן
ואחרון חביב – נושא הנקמה….
אתה ויעל חייבים לקבל החלטה שקולה ובוגרת האם מותר לבצע מעשי נקמה בקארוון בנוכחות הילדים גם אם אתם בטוחים שהם ישנים.
אני לא רוצה לייעץ בעניין (אם כי יש לי רשימה של חומרי הרדמה מתקופת הנעורים בכפר גלעדי) ואני מבטיח שכשתחזור אספר לך מה אנחנו החלטנו בסיטואציה דומה.
ואחרון חביב תודה לנחשון.
אנחנו החברים בארץ מודים לך על כל הסיוע הארגון והניהול של השלב הראשון בטיול
כנראה שללא עזרתך לא היינו מקבלים חצי שנה של שקט וכאב הראש לא היה עובר לאוסטרליה.
תודה
יפתח ברוורמן
תאושר כפי שהיא
אמיר אשל
נקרא לו ווריק
אמיר אשל
יפתח היקר, תודה על התודות.
אם הזמן והפסיכולוגים יעשו את שלהם אי פעם, אתיישב לכתוב את הספר "120 שעות רצופות עם אמיר אשל".
חופש נעים לכם,
נחשון
אשל, אני את המסע שלי התחלתי מפרת…עיר של כ-מליון וחצי תושבים שמרגישה כמו קיבוץ.
יום לפני הטיסה לפרת הייתי בחנות למטייל בדיזנגוף יצאתי לבנקט להוציא כסף ופתאום פיצוץ -פיגוע.
אנשים התעופפו לי מעל הראש, יומיים אחרי זה אנחנו נוחתים בפרת אחת הערים היותר מבודדות בעולם.
פותחים טלוויזיה, במהדורת החדשות המרכזית משדרים על איזה קואלה פצועה שנתקעה על עץ.
אתה מבין … איזה הבדל בין העולמות?! עולם אחר… אל תמהרו תהנו.
נ.ב ,כמעט בכל קארון פארק יש שולחן סנוקר.
ממליץ לך להכניס את הילדים לעניין ( זה נחמד).
ביי
תהנו!
חשוב לציין מניסיון – הקנגורו על הכביש זה לא בדיחה אלא סכנה אמיתית !!! הם מגיחים משום מקום ומכיוון שמדובר בדרכים כה ארוכות ונטושות, מהירות הנסיעה מקשה על בלימה או הימנעות מפגיעה בהם . יש לקנגורו מן קטע כזה של לקפוץ לכיוון האור … בקיצור, לשים לב, ואם אחד קופץ לכיוון הכביש, פשוט להמשיך בנסיעה ולהאט (נטייה חדה ימינה שמאלה מסוכנת פי כמה)
כמו כן המלצתי אליכם היא לקנות מין מחסום ששמים על הרכב (בארץ מוכר כאביזר המונע פגיעה בחזרי בר) , מין רמפה כזו שמחברים בקדמת הרכב , חשוב ויכול למנוע תקלות בהמשך (-:
חוץ מזה לימי הבילוי בפרת׳ הייתי ממליצה בחום על הגנים שיש מעל הסיטי ו, לא לבזבז את הכסף הפארקים שרואים בהם קנגורו, מילה שלי, עוד בטוח תיתקלו בכמה מהם בדרכים…
העיר עצמה מדהימה , מבחינה לוגיסטית יש אפילו סופר כשר (אם כבר מעכשיו יש געגועים לבמבה). לא לפספס שקיעה בסקרבו ביץ – אחת השקיעות הכי יפות בעולם !!!!
במרחק של שעתיים נסיעה יש את הפיניקול דזרט , מדבר מהמם עם מלא חיות בטבע שפוגשים ללא כוונה ….
אם יש שאלות על פרת׳ תרגישו חופשי גרתי שם חצי שנה – וזוכרת את הדרכים של כאילו חזרתי אתמול (~;
שיהיה בהצלחה שמרו על קשר !!!